23948sdkhjf

Black Friday er kommet for at blive

I 2012 og 2013 begyndte nogle af butikkerne i den danske detailhandel at indføre det amerikanske koncept Black Friday.
I 2014 var Black Friday allerede blevet så populær, og danskerne handlede for 1.533 millioner kroner, skriver Århus Stiftstidende.

Det er nok til en sjetteplads over de største danske handelsdage nogensinde.

- Sidste år fordoblede Bilka sin omsætning på Black Friday. I år forventes en tredobling, siger kommunikationschef i Dansk Supermarked Martin Møller Aamand til Ekstra Bladet.

Udviklingschef i Retail Institute Scandinavian Mette Skovgaard Frich peger på, at i en global verden må man prøve andres traditioner af.

Direktør i Scandinavian Trend Institute Louise Byg Kongsholm er enig, men peger på, at butikkerne skal have økonomien til at holde udsalg så kort før julehandlen, og man skal kunne se en værdi med det.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094